Höstlovet, so far!

Dags för en snabb summering av vad som har hunnit hända under höstlovet än så länge!

Som jag skrev i mitt senaste inlägg så ville jag väldigt gärna ut och rulla hatt i fredags.
Jag, Fille, Erik och Oskar åkte till tumba i en ren chansning att vi skulle få komma in på en fest där som Jens och Simon redan var på. Vi ringer Jens och frågar om han kan kolla om vi får komma, men får ett kallt "Det är fullt" tillbaka, varpå han slänger på luren. Chockade och besvikna sitter vi i tumba och tittar när ett gäng blatte-tjejer bråkar med några svennar. Svårt att avgöra vem som vann. Efter en stund får Oskar ett "eureka-moment", alltså han får en fullkomligt briljant idé. Han ringer Frida och kollar, och hon lyckas få in oss. Alla 4 är nu uppe i varv och vi börjar alla vrida lite på korken till våra flaskor, utom Oskar som redan halsade för fullt ur sin. När vi väl sansat oss frågar jag vilken buss vi ska ta. Oskar ser på mig med en konstig blick och kommer sedan på att han inte frågade de. Han ringer igen och får svaret "707 eller 708". Vi hoppar på 708 som precis rullat in. När vi sitter på bussen så träffar vi Bryan och några av hans vänner som också skulle dit. När bussen rullar iväg från stationen vänder ja mig mot Oskar och frågar vilken hållplats vi ska av på. Åter igen får jag "blicken". Jag utstöter en djup suck och skakar på huvudet samtidigt som Oskar ringer igen.

Festen var riktigt trevlig och de var en hel del folk man kände där. Grannarna verkade vara lite sugna på att vara med, eftersom dom hela tiden stod ute på sina altaner och såg med suktande blickar mot oss fulla tonåringar. Kanske fick dom flashbacks från deras egna eskapader i ungdomsår.
Kvällen var alltså riktigt trevlig och festens centrum var ismaskinen i kylskåpet.. stor hit!
Dock slutade allting med att Bryan "glasflaska-i-ansiktet-från-tumba-folk" (efternamn okänt)  får en näve rakt i ansiktet, tätt följt av just en glasflaska. Han klarar sig dock utan några skador, enda skadan man kunde upptäcka var på Charlotte, som hade lyckats skära sig i fingret.. (?)


På lördagen sen tog jag det lugnt fram tills jag skulel på konsert och se Rush. För er som inte vet vilka Rush är så kan man nog lättast beskriva de med: Motörhead, fast musikaliska och aningen snällare musik, på LSD (liknelsen med Motörhead baserar jag på att det är 3 medlemmar och att basisten är sångare). I kön in stötte vi på  Mikael Stanne, sångare i Dark Tranquillity. Konserten var väldigt bra och deras bildspel som dom spelar upp var lika osammanhängande, färgglatt och märkligt som förra gången (därav LSD liknelsen).

Söndagen innehöll inte så värst mycket action. Allsvenska SM-guldet hamnade INTE hos Djurgården, som fick spö av redan nedflyttningsklara BP *skrattar ett elakt Bengt-skratt*. Men söndagens höjdpunkt var inte BPs high-fiveningar efter att ha spöat Djurgården för andra gången, eller att AIK fick spö ännu en gång mot tråkiga Kalmar. Kvällens höjdpunkt var självklart att Charlie "hat-trick" Davies har vaknat. Efter en hel säsongs måltorka stänker han i sista omgången in sitt debut mål och följer upp det med 2 till.

Igår (måndag) så följde jag med Kjellan till kista, för hans skulle klippa sig. Vägen till kista bestod av resa i tunnel i ca 5 minuter, för att sedan skratta lite lustigt åt hållplatsen "västra skogen" och sedan komma ut ur tunnlarna och möta synen av skog, skog, skog och en och annan äng med en ko. "Herregud, vart för dom oss?! Det här är inte Stockholm!!" halvskriker vi båda och tankarna för oss till judetågen mot koncentrationslägren. Tillslut ser vi fabriker och tänker givetvis att dessa är något slags kremerings/gaskammar-centrum. Men så slutligen kommer vi till kista och kan lungt pusta ut. Jag frågade Viktor varför vi var tvugna att åka ända till kista och genomgå hela den där hemska tunnelbanefärden, bara för att klippa sig. Han hävdade att det bara var i kista som dom fattade vilken frisyr han ville ha, därför kunde han inte klippa sig någonstans i närheten.
Frisören börjar klippa och har tillslut skapat en äkta vattenkammad Adolf Hitler frisyr. Viktor ser på frisyren med blandad skeptisism och en aning tillfredställelse. Sen applicerade frisören lite vax i håret och vips så såg viktor ut som vilken 17-18 åring som helst. Märkligt.. Vi begav oss senare till Marina på tacobar och käkade gratis (den här gången försökte vi betala, men hon gav oss kalla handen). Efter måltiden begav vi oss mot game för att kolla om de fanns något kul spel att slösa våra pengar på. Jag hittar då Fifa 07, alltså förra årets, för pangpriset 150 kr!
Anledningen till att ja köpte det var att Kjellan under 80% av vår sammanlagda samtalstid hade pratat om hur otroligt bra detta spel var och att ajg hört rykten om att Hammarby inte kommer finnas med i årets Fifa upplaga. Jag köper det, åker hem och sätter mgi förväntansfullt framför mitt playstation och knapprar ivrigt på kontrollen. "EA sports, it's in the game" (eller vad sjutton han nu säger, ja har aldrig riktigt tänkt på det under alla dessa år) och sedan går videon igång. "eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee" hörs de från playstationet och allting stannar. "vafan" tänker jag och startar om de. Samma procedur upprepas ca 10 gånger. "HELVETES JÄVLA.." svingar kontrollen i golvet av frustration. Åker tillbaka till stan och hela min kropp skakar av vrede, hur sjutton har dom vågat sälja mig ett icke-fungerande spel?! Slänger upp spelet på disken och säger med lätt irriterad röst "jag va här för 2 timmar sen och köpte dehär spelet och de funkar inte!" "mmm" är allt jag får till svar från killen i kassan, som tittar ner i en pärm. "Ja får jag ett nytt eller?!" säger jag med ganska tuff attityd, för att vara mig. Killen lyckas tillslut slita blicken från sin pärm, soom tydligen var otroligt intressant, tittar med trött blick mot mig och plockar sedan fram ett nytt, packar ner de i fodralet och säger "här har du". Hans totala ointresse och psykiska frånvaro gjorde att det det kändes ungefär som att kasta en papperstuss i marken när man är riktigt förbannad. Ni vet, man vill att de ska smälla, eller gå sönder, eller iallafall kännas att man kastar iväg något, men istället blir det knappt någon märkbar effekt. Dock var jag ju glad över att ha fått ett nytt spel och åkte hem igen för att senare spendera ett par timmar framför tvn! Efter att ha spelat en del med lag som Arsenal, Liverpool osv. så vill jag starta en säsong med mitt kära Hammarby. Då upptäcker jag att Hammarby inte egentligen finns, det finns bara någon slags blek kopia, ett lag som utger sig för att vara Hammarby, men som inte har hammarbys logga, inte samma tröja, som har förkortningen HMB och som har 2005 års trupp. Smått besviken blir man ju, eftersom det troligtvis är exakt samma sak som kommer finnas i 08. Alltså köpte jag 07 ganska mycket i onödan. Men men! 

Och slutligen idag, nuet. Har precis kommit hem från Marina, som fyller 18 idag och som faktiskt har varit och tatuerat sig! Nu är Viktor och Marina på Grekiska kolgrillen i huddinge och äter födelsedags midda. Åh så exotiskt med grekisk kolgrill i huddinge centrum ;) . Så jag sitter då här och fördriver tiden med att skriva lite blogg, medan jag väntar på att dom förhoppningsvis ringer och lägger fram ett förslag över en agenda för resten av aftonen!

btw. Hur gick det i slalomen Benner, och förstod ni tillslut idéen med hela systemet?

//Thim

btw2. Benners senaste inlägg, "skid-skämtet på en högre nivå" var faktiskt inlägg numero 100, vilket gör detta till "pongo-inlägget"!!! Lite jubileums känsla ligger i luften känner jag, kanske att vi rent av ska ta och skåla för det imorgon, istället för den vanliga "för sverige" skålningen?

Kommentarer
Postat av: Marina

Jag har nu två saker att påpeka.
Sak nr 1. Jag har faktiskt gått av i Västra skogen.
historian bakom det är en aning penibel och handlar om att ta fel tåg när man skulle på en viss DIF-Bajen match. Där stod vi tre förvirrade djurgårdsflickor i västra skogen - inte fullt så rock´n´roll.

Sak 2. Jag lyckades undvika detta exotiska kolgrillen. Istället firades min födelsedag på O´learys - vilket kändes mera coolt och "hippt" för mitt födelsedagsfirande:D

på återseende!!

2007-10-31 @ 01:16:12
URL: http://jiellow.blogg.se
Postat av: Thim

Det låter onekligen aningen bättre me O'learys! Och på punkt 1 så tog ni faktiskt rätt tåg, om ni nu skulle till solna

2007-10-31 @ 10:51:40
Postat av: Benner

Jag känner igen den där västra skogen starkt. Kan bara inte placera den!

2007-10-31 @ 11:12:24
Postat av: Marina

Nej Nils - tåget vi tåg gick inte hela vägen till Solna - utan bara till typ två tre stationer innan. Chauffören suckade högt och ropade ut det i högtalaren då han insåg att det var några djurgårdare för mycket på hans tåg.
O´learys var mycket bättre! haha.

Benner, okej?:P

2007-10-31 @ 12:57:36
Postat av: Benner

På din "btw2" så skålar jag med nöje för att du är nya pongo ;)

2007-10-31 @ 15:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0