Helgen

Nu var det ett tag sedan sist!

Att skriva ett inlägg efter den här typen utan frånvaro är faktiskt bland de svåraste man kan göra. Grejen är den att inlägget bör vara av otroligt hög kvalitet, annars finns risken att läsarna tröttnar.

När man nu sitter här känner man den där pressen smyga sig på, och man vet hur viktigt varje ordval och ämnesval är.

Jag hade hoppats att ett antal mail med ämnestips skulle ha dumpit ner i våran inbox, men icke!

De enda som fanns där var reklam, ett välkomsbrev från hotmail och en skamlig sexförfrågan till Thim från en okänd läsare. Thim funderar på saken och svarar senare i veckan. I nuläget lutar det mot ett nej.


På tal om Thim så förde vi en seriös dialog över telefon igår kväll. Jag körde en klassisk fylleringning på hemvägen och Thim svarade minst lika full från Harry B James. Jag hade en hel del relativt viktig information att dela med mig av, vilket jag tyvärr inte fick göra. Thim har nämligen en vana att ta över dirigentpinnen när han har ett par innanför västen, och han styrde därför hela samtalet från början till slut.

Allt jag fick fram var medhållande kommentarer och när jag till slut väl tog ord i munnen hör jag en upphetsad Thim i andra luren som skriker: "HÖR DU VAD DE ÄR FÖR LÅT?"

Jag skriker "FEAR OF THE DARK" och vi både börjar genast nynna varpå vi sjunger hela låten med stor inlevelse.

Efter låten lägger vi snabbt på och trots att jag inte har fått fram så mycket som en full mening under vårt samtal känner jag mig otroligt nöjd, och jag känner inombords att det varit ett mycket givande samtal.


Som jag sa innan jag åkte till Möja så var det här kalasens helg. Lillebror fyllde "fjortis" som han själv uttryckte de, Johanna fyllde meningslösa 17 och lilla kusinen hann dessutom med att bli fyra.

Tankspridd som jag är hann jag ringa Johanna två gånger under hennes födelsedag och ha långa samtal utan att gratta. Efter att ha lagt på för andra gången kom jag plötsligt på det och fick ringa en tredje gång för att gratta lite snyggt.

Johanna sa grinigt att det fan var på tiden och använde en allmänt kylig attityd resten av dagen.


Nästa helg blir det återigen en tripp till Möja. Då är det halloweenfest och jag, Thim och Jonte har storslagna planer angående utklädnad! Eller... Jag har i alla fall planer.

De andra två är än så länge lyckligt ovetande om att de ens ska med!

//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0