Ett misslyckat tips,en hotad familjeekonomi och en våldtagen låt.

"Imorgon blir vi rika!" säger pappa när han glider ut i köket där jag sitter och äter. Han har den där klurigt nöjda minen som jag misstänker att bara han och jag kan ha.

Anledningen till att vi kommer bli rika är att pappa, efter att ha vunnit en liten summa igår, återigen har spelat på oddset.

Vi börjar försiktigt tänka över vad vi ska köpa för pengarna.

Jag känner inte att jag "cravear" nått speciellt, men ett par nya högtalare till bilen vore ju faktiskt rätt okej.

Jag är fullkomligt beredd att köpa in mig i pappas system fram tills denne berättar att han återigen spelat på SSK.

Anledningen till att jag ifrågasätter hans spelade på SSK är inte enbart att de ligger sist, har gjort 18 mål på 13 matcher och dessutom, som om de tidigare inte räckte, möter tabellettan HV71.

Nej, anledningen är väl i första hand av betydligt högre karaktär. Av en helt annan viktklass så att säga. Anledningen är självklart att jag och pappa ALLTID spelar på SSK, och att de ALDRIG vinner när vi gör det.

Pappa kände sig i alla fall säker till 99% på att han har tippat på SSK, men för att kontrollera tog han ändå fram lappen, slängde den på bordet, log belåtet och sa: "kolla själv då. Imorgon kommer SSK:s vändning"


Noggrant och ytterst förvånat tittade jag på lappen i säkert en minut, samtidigt som en fullständigt tystnad bevakade rummet.

Pappa börjar nu bli lite obekväm över tystnaden och rycker därför till sig lappen, kollar på den och blir själv stående i ca en minut under tystnad.

På lappen finns nämligen inga hockeytips över huvudtaget.

Pappa har nämligen lyckats med bedriften att tippa på Anja Pärson istället för SSK. Han har även lyckats pricka in en rad andra skidtjejer inför morgondagens stor-slalom och helt missat alla elitseriematcherna.

Vi tittar förvånat på varandra. "Har skidsäsongen ens börjat!?" säger pappa. "Kan man ens tippa på skidor!?" frågar jag tillbaka.

Vi tittar på varandra och bryter sedan ut i ett långt och högt gapskratt!


Så fort pappa och jag stöter på varandra i huset intar jag nu en ihopsjunken skidåkar-ställning och svischar snabbt förbi honom samtidigt som jag kommer med mellantidskommentarer á la Stig Strand.

Vi båda garvar, kör en handklapp och skrattar lite mer.


Men imorgon är det färdigskrattat. Då är det allvar. Då är det nämligen dags för slalomen och vår framtida ekonomi är på spel. Vi vet inte alls hur tipset funkar, men vi misstänker att Anja Pärson ska slå en viss tjej som är en speciell "match". Dessutom ska två andra tillintetsägande tjejer slå två andra lika (i våra öron) okända namn.

Vi håller tummarna!


Btw. Ikväll tog jag en lugn hemmakväll med familjen och kollade på Idol. Efter kvällens avsnitt ska jag nu göra som David och aldrig mer kolla på skiten. Anledningen är självklart att den här Sam inte åkte ut.

Efter att fullkomligt ha våldtagit världens finaste låt bakifrån, var han inte ens en av de tre som fick minst antal röster. Nothing Else Matters får endast sjungas av James Hetfield. Den här killen förstörde hela låten.

Vilken låt blir hans nästa offer? Fade To Black?

Jag ber nu er, som fortfarande ska fortsätta följa Idol (vilket förhoppningsvis inte är så många), att tokringa på alla andra deltagare så att denna kille åker ut. På så vis kan vi kanske rädda låtar som "Still Loving You", "Stairway To Heaven", "Forever Young", "Trubaduren", "18 And Life", "Under The Bridge", "One" och låten som spelas på brandstationen i "Nile City"

Vi kan även rädda låtar som "The Unforgiven", "I Dont Want To Miss A Thing", "I Remember You", "Dont Look Back In Anger", "Too Young to Fall in Love" och "Forever"

Och framför allt! För Robbans skull. Vi kan rädda "A Heart In New York" med Simon & Garfunkel!
Ring, bara RING!

//Benner


Kommentarer
Postat av: Anonym

sådärja, lite snack om SSKs katastrof är alltid skönt. Helt sant så förstörde Sam Nothing Else matters!

2007-10-27 @ 00:03:04
Postat av: Benner

Ja, lite SSK snack var ju önskat från er läsare. Vi ger våra läsare de dom vill ha helt enkelt!

2007-10-27 @ 00:14:43
Postat av: moster Thilda

dålig uppdatering nu! vill ju veta om jag har miljonärer i gamla släkten!!!

2007-10-30 @ 19:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0