Årets sista tävling

Idag var det som sagt golftävling. För att göra David nöjd hade jag dragit ner förväntningarna och de gav faktiskt helt okej resultat!

Efter 9 hål låg jag nämligen delad etta på 37 slag (+1). Då bör tilläggas att det var flera proffs med i denna tävling och att väderförhållandena dessutom inte de allra bästa. Under dessa omständigheter var det alltså inte så illa pinkat!

På hål 10 gjorde jag 2 slag (birdie) och gick upp i ensam ledning. I dehär läget började jag slipa på tacktalet eftersom att jag VISSTE att jag för närvarande var het som en spisplatta, och därmed även bäst i hela jävla världen. Jag hade segern i en liten ask!

Nu är ju tyvärr en golfrunda inte 10 hål, utan 18...

Jag gjorde nu ett snabbt kostymbyte. Från att vara den överlägsna spisplattan med segertal i huvudet vart jag nu istället en kall kylväska, fullproppad med snö...

Efter 18 spelade hål landade jag tillslut på en 8:e plats och inkasserade ett stycke resefodral till golfbagen. Faktiskt första gången jag vinner det. Jag har tidigare haft en dålig vana att vinna ryggsäckar.

Ryggsäckarna är tyvärr försvunna för tillfället men om jag någon gång hittar dem lovar jag att auktionera ut dessa här på bloggen.

//Benner


Kommentarer
Postat av: David

8:a va inte illa!! Synd att du skulle sumpa allt på slutet som vanligt bara

2007-10-15 @ 17:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0