Kodspråk

Idag ringde pappa mig på skoltid och talade i koder. Han inledde samtalet spetsigt med orden "örnen har landat!".

Jag fylldes av lite lätt vemod då jag misstänkte att han satt i en jäkligt krisig situation och att han förlitade sig på att han och jag hade ett hämligt kodspråk. Lite "prisen break" känsla över det hela helt enkelt.

Jag försökte minnas om vi någon gång kommit på ett sådant kodspråk för extrema situationer men minnet svek.


När jag nyligen kom hem var pappa redan hemma. Det visade sig att hans "örnen har landat" bara betydde att han hade återvänt hem från Skellefteå. Jag kände mig oerhört lättat.

Nu funderar jag på om vi inte ska ta och lära oss ett par kodord i alla fall. Jag skulle t.ex. kunna ringa honom och säga "ormen är nergrävd", vilket skulle betyda "Andrea lagar fisk idag igen", varpå han köper med sig ett par pizzor hem.

//Benner


Kommentarer
Postat av: David

Varför kan du inte bara ringa honom å säga att de blir fisk å be han ta med pizza hem?

2007-11-28 @ 20:00:16
Postat av: Benner

för då hör hon? :P

2007-11-28 @ 20:22:32
Postat av: Kate

Vadå, sitter ni ihop? Hålls du i koppel? Kan du inte gå tillräckligt långt bort från henne så att hon inte hör? :O

2007-11-29 @ 19:05:15
Postat av: Benner

Okej. Jag försökte göra en rolig grej av det hela, men det gick tydligen inte hem hos er alla...

Jag är ledsen, men om ni måste ta allt de som skrivs så allvarligt så är nog inte det här den rätta bloggen för er.

2007-11-29 @ 20:38:37
Postat av: Kate

Men Benner. Precis som du skojar med mig som läsare skojar jag med dig. Du behöver inte ta allt soom jag skriver så allvarligt heller, vettu ;)

2007-11-29 @ 22:22:09
Postat av: David

Håller med Kate här

2007-11-30 @ 14:12:39
Postat av: Kate

Tack David, tack.

2007-11-30 @ 19:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0