Farsdag! (jag har inte glömt!)

Idag är det alla fadrars (kan man säga så?) dag.
Thim Sr har tjatat om denna dag den gågna veckan och jag tror bestämt han nämnde något om det när han väckte mig ur mina spritångor imorse.
Farsdag är för mig lite av "Dressmans dag". Jag menar, alla vet vi ju hur dressmans tjatar sönder denna dag flera veckor/månader med sina reklamer. "Nu är det farsdag, vi har REA på ALLA skjortor i butiken!" säger den där grymt mörka rösten.

Hur som helst så har jag faktiskt inte inhandlat något till min käre far, eftersom en slips eller skjorta skulle bara leda till att jag finansierar dressmans nästkommande farsdags firande.
Därför får detta blogginlägg vara dedikerat till min far och självklart alla andra pappor runt om i landet!

Btw. Igår hävdade Benner att EN öl inte riktigt var tillräckligt för att spräcka en vit månad. Senare på kvällen försökte han få med mig ut på krogen och jag misstänker därför att han antingen hade lite alkohol cirkulerande i kroppen, eller att han insett att han är svensk och har alkolism i blodet så att säga, och därför totalskrotat planerna på att leva nykter.

//Thim 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0