Dannes naturlektion

Imorse när jag begav mig ner mott bussen så gick jag och tänkte, precis som vanligt, på om ja hade glömt något.
Deo, vax, parfym, borstat tänderna, linserna och gett mamma en hejdå puss. Allt var på sin plats.
Jag stället mig vid bussen och precis när bussen rullar in kommer jag på: "helvete, busskortet".
Jag såg busschaufförens snopna min när jag gick iväg precis när han öppnade dörren.
Väl hemma, med busskortet i min hand, så känner ja ett enomt tryck i dom bakre regionerna och måste därför spendera 10-15 minuter på toaletten.

När jag väl kommer till naturen så märker jag lite på danne att han är mer igång än vanligt, och det mina vänner, de är inte lite de. Han börjar med att dra ner sina byxor och underkläder och blottar sin otroligt manliga baksida för jinder och henke. Eller.. blotta är lite i underkant, trycka den i ansiktet på dom skulle nog snarare beskriva vad som hände. Han frågar sen hur hårigt det var, och henke liknade det vid att det såg ut som om en pudel var på väg ut ur honom.
All uppmärksamhet, skratt och illamående leder till att danne hamnar nu i ett såkallat "flow".
När faik entrar klassrummet kommer visning nummer 2. Visning nummer 2 fick betydligt mer publik, då hela juggeligan + annika & co fick se den oansade, igenväxta och konkelbär-berikade springan.
Som om inte detta var nog skickade danne ur sig ett par kommentarer om ett expriment vår lärare gjorde. Det gick ut på att hälla vinäger i mjölk så de blev klumpar (för att visa att proteinet reagerar). Tänk er själva mjölk som är lite geggig, så tror ja nog vi hamnar på samma ämne...
Efter dessa, ca 10 kommentarer, så började han göra kullerbyttor på borden. Detta vart då droppen för läraren som skickade ut honom ögona böj.

Efter lunchen hade team ThimBenner stolrace mot team SvenneBlatte.
Jag var kartläsare (satt i stolen) och Benner var förare (puttade på).
Tycker vi vann rätt överlägset, även om gotlands-bosse fråntog oss våra färdmedel mitt på upploppet.

I övrigt så har jag nog genomgått min livs längsta skoldag. Jag skulle slutat 2, eftersom engelska c lektionen var frivillig. Men eftersom ja vill visa framfötterna var jag där ändå (till skillnad från henke). Som om det inte räckte med 1½ timme engelska c skulle ja även ha ett prov jag missat. Efter att ha genomlidit 50 minuters prov med en tjej som konstant skakade benen så de gnisslade om stolen, så lämnade jag in provet till ingrid och skickade hatiska blickar mot tjejen. Jag börjar gå mot dörren då en hand hugger tag i min lilla axel och rycker tillbaka mig.
"Här har du" säger ingrid och ger mej del 2 av provet. Jag går ner till min plats och ser att den där förbannade tjejen hånler mot mig och börjar dampskaka med sina ben ännu högre.
Jag kämpar mig igenom del 2 och använder mina sista krafter för att ta mig mot mitt skåp för att hämta jackan.
När jag kommer ut ur skolan möter jag ett så tätt mörker att de kändes som att gå in i en vägg.
Som en blind letar jag mig fram till tumba station, bara för att se 713 svischa förbi mig.
Jahapp tänker man och börjar snegla mot bron över tågspåret, med självmordstankar i bakhuvudet.
Sätter mig i den bitande kylan och väntar på bussen.
Tillslut kommer jag hem och mina föräldrar frågar vart jag har varit, dom var påväg att skicka en skallgångskedja efter mig. Dom är ju rätt spontana med sånt.

//Thim

Kommentarer
Postat av: mor i stugan

Inte visste jag att din dag varit sååååå hård, men det är klart att jag hade hämtat hem min lilla sönderstressade son om du ringt......då hade jag sluppit gå skallgång.

2007-11-12 @ 19:50:45
Postat av: son i stugan (Thim)

Det vet jag att du hade, men jag är vuxen nu. Jag måste lära mig att klara mig själv ute i det hårda kalla samhället!

2007-11-12 @ 20:35:33
Postat av: Benner

hahahahahahahahahaha!

För det första. I dedär kritiska "glömt-busskorts-läget" på morgonen gäller det att imporvisera. Du går på bussen, letar i alla fickor, mumlar svordommar för dig själv och ger sedan busschauffören en "ledsen hundblick" somtidigt som du med ynklig röst säger att du måste glömt busskortet.
Väl i skolan hade du på samma sätt kunnat tiggt ihop en skjuts av mig eller i vart fall fått låna mitt busskort som sällan används.

För det andra. Vi vann helt klart stolracet! Mina korta små ben har aldrig rört sig så fort som när jag sprang och puttade på.

2007-11-12 @ 23:03:40
Postat av: Tash

"gotlands-bosse" ? haha

2007-11-13 @ 11:10:39
Postat av: Henke

Men va f...Danne sa bara att vi inte hade Engelska. Han sa ingenting om att man skulle dit om man hade rester. Så det är hans fel.

2007-11-13 @ 22:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0