Bättre sent än aldrig!

Har varit lite inaktivt några dagar, men vi ville bara vänta & se om pilot-inlägget skulle slå igenom.

Torsdag: Jag jobbade då på fritids, utomhus hela dagen.
Att jobba med barn är mer krävande än många tror. För att ge er en inblick i fritidslivet ska jag därför ge er en liten resumé över mina 1½ timme där.
Jag var alltså ute med barnen hela dagen. Vissa hoppade hopprep oavbrutet, andra gungade eller lekte burken.
Låter väldigt oskyldigt men tro mig, dessa barn är onda.
Jag började med att titta till några som klättrade i ett träd. För att ta sig upp i trädet använde dom tekniken att spotta i händerna och på trädet och sedan börja klättra. Detta för att få ett "bättre grepp". Väll uppe i trädet hörde man hur jackor och kläder slets sönder mot grenarna.
Jag rörde mig vidare upp mot burken-gänget. Då får jag syn på den där hemska ungen som alltid har de där pilimariska léendet. Jag vänder mig om för att hjälpa en liten flicka och SMACK har jag fått ett pinnrepp rätt över knäna. Den skyldige: flickan med pilimar-léendet.
Jag rör mig mot gungorna och där ser jag en ny gunglek utföras. Man ska gunga jämsides och spotta varandra i ansiktet. Jag försökte säga till dom att spott är lite äckligt, men jag blev ignorerad.
Detta är en kort sammanfattning över vad barnen gör, förutom att slå mig på kotten och kasta sand på mig.

orkar inte skriva mer, lovar att skriva imorgon!

//Thim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0