Torsdag

Nu var det ett tag sedan man skrev, troligtvis för att det inte hänt något spännande de senaste dagarna. Igår va jag och Jonte i stan en snabbis och sen träffade vi David. David hade varit på möte med sitt sommarjobb. Seriös kille dedär.
David är btw på ca två möten i veckan känns de som, vet inte var han får alla möten ifrån!
VI pratade om hur jag i tisdags var påväg mot banrekord på golfbanan men sen klantade mig lite och om helgens tävling. David gav mig inget stöd alls. "du vinner aldrig". Känns så skönt att ha en så positiv och härlig polare som ger en ett så starkt stöd.

Idag är det inspelsrunda för helgens tävling på Ingarö skogsbana. De omtalade monstret som jag aldrig själv spelat men som man hört diverse skräckhistorier om. Bland annat har Jockes farsa slagit bort 40 bollar på 18 hål där...
Tur att jag slår så rakt då :)

För övrigt så fyllde min söta mamma 41 igår! Tvyärr grattade jag henne inte :O
Allt är pappas fel. Vad är de för pappa som inte påminner om när ens mamma fyller år? Istället ringde han och berättade de imorse. De är ju så elakt att man får rysningar bara av att tänka på de.
Mamma förlät mig dock. Jag är ju trots allt hennes favoritbarn!

Pappa var lite bekymmrad igår. Hans kompis Johann hade återigen svikit honom när de var dags för en lagtävling i golf, den här gången klubbmästerskapen i foursome (varannat slag). Johann har ofta en tendens att på senare år anmäla sig till sakerna med sin son istället, vilket gör att stackars pappa blir mer och mer petad.
Han gav dock inte upp för de. Efter att ha insett att alla han kände hade en spelpartner gick ha på min låtsaslillebror Robin, född 93, och tvingade honom att ringa sin polare för att tvinga honom att delta tillsammans med pappa. Tror det misslyckads.
Pappa överväger nu att säga upp kontakten med Johann.

//Benner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0