Spelkväll med familjen

Ikväll spelade familjen TP. Ni som har spelat spelet vet att det lätt kan bli en blodig tillställning. Den här kvällen var inget undantag...


Familjen delades familjevis in på lag. Jag och pappa mot Robin och Andrea. Det hela började lugnt och trevligt som ett familjespel ska göra.

När båda lagen hade ca. 2 pluppar var uppstod kvällens första konflikt. Andrea och Robin fick en fråga på pluppchans, och svarade Bellman. Jag och pappa krävde förnamn. Stämningen i rummet vart grinig...

Spelet fortsatte och vid ställning 4-3 till oss får vi frågan: I vilken månad uppmättes den hittills lägsta temperaturen på jorden på Antarktis. Jag och pappa klurade, tänkte att det är vintertid där när det är sommar här och svarade sedan Juli.

Svaret var rätt! Vår så kallade familj (läs före detta familj) nekade. De ville ha årtal också!

Det finns inga ord för att beskriva den ilska och vrede som jag och pappa kände... "Där fick ni igen för Bellman" hördes elaka röster säga från andra sidan bordet. En vild diskussion utbröt!


Tycker ni, kära läsare, att detta går att jämföra?

Vår fråga löd: vilken MÅNAD blablabla. Vi svarade vilken månad det var, men fick fel. Årtalet hade inget med frågan att göra, det var enbart där för vidare information. Annars hade frågan varit: vilken månad OCH ÅR blablabla.

Deras fråga rörde en människa. En människa ska, enligt mig, nämnas med för och efternamn. Annars kan man ju bara säga efternamnet på varje människa?

"Det är en så känd person på sitt efternamn" fick vi som svar. Okej, så vissa jättekända personer räcker det med efternamn på, andra inte. Vart går då gränsen för när en person är tillräckligt känd för att nämnas med bara efternamn då? Skulle Beckham ha gillts för David Beckham? Skulle Bush ha räckt för George Bush? Skulle Lindgren ha godkänts för Astrid Lindgren? Skulle Eriksson ha accepterats för Sven-Göran Eriksson?


Jag och pappa satt kokande vid bordet och sa inte ett ord. Spelet fortsatte, i ett rum fyllt av en så explosiv stämning att en tändsticka hade kunna sprängt hela Huddinge.

Som om inte detta vore nog så förlorade vi dessutom, efter att ha suttit i nästan två timmar med en plupp kvar att inkassera. Vilken då tror ni? JO! Natur och vetenskap, den vi fick fel på för "juli".


Jag misstänker att vi under de närmsta veckorna kommer tala så lite som möjligt med varandra här i vårt lilla hus. Robin, som jag vet läser bloggen emellanåt, kan dessutom vänta sig en obehaglig överraskning under de närmsta dagarna...

//Benner


Kommentarer
Postat av: Thim

Om ni behöver en opartisk domare till nästa drabbning så ställer jag givetvis upp.

2007-12-31 @ 01:35:33
Postat av: Benner

Thim, det blir nog ingen nästa gång... haha!
Däremot tycker jag att vi (du och jag) ska slå våra kloka ihop och spela någon gång. jag tror vi skulle dominera!
Frågan är om någon vågar möta oss...

2007-12-31 @ 01:42:18
Postat av: Thim

Härmed utmanar jag varenda läsare på ett möte i TP mot mig och min kompanjon!

2007-12-31 @ 01:46:31
Postat av: Kate

Jag kände på en gång att det var riktat mot mig, Thim! Fast då skulle ni bli utklassade igen, och det vore ju synd.

Btw Benner. Sorry för min tidigare kommentar. Trodde det var nån som menade att Thim skrev dåligt.
Men er blogg äger ju så hårt! :D

2007-12-31 @ 02:36:05
Postat av: marina

HAHA (jag saknar ord)

kan bara informera er om att jag RÅVANN på monopol igår!
och Thim och Benner - jag antar utmaningen! Ta med spelet ikväll så ska ni få se! Jag kan ta er ENSAM Om det så behövs!

2007-12-31 @ 10:45:02
Postat av: Benner

Oj, oj, oj Thim, låter som våra läsare är aningen stora i munnen här... Undra om dom verkligen är lika bra på TP som på att snacka ;)

Och Kate. Det är helt lugnt :) Du kunde ju inte veta att det var min ironiska pappa som skrivit.
De känns skönt att du backar upp oss mot elaka kommentarer!

2007-12-31 @ 13:35:47
Postat av: Tash

Att ni två då nästan enbart kallas era efternamn borde ju antyda att ni är en aning kända! ;)

2008-01-01 @ 15:16:47
Postat av: Benner

haha njaa de vet jag inte. Tyvärr.
Tror snarare det beror på att våra efternamn är så tuffa. Speciellt mitt!

2008-01-01 @ 19:10:09
Postat av: stora m benner

ditt efternamn äger...

2008-01-01 @ 22:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0