Ledig

Idag har jag varit ledig och imorgon har jag endast en lektion. Låter slappt. Tyvärr är det bara lugnet före stormen... Nästa vecka väntar nämligen två prov och en omfattande inlämning och veckan därpå ytterligare två prov. Lägg där till projektarbetet och ni förstår min situation!


Som sagt, idag var vi lediga. Två personer hade dock missat att vi var de. Thim som p.g.a. olika sjukdomar, jobb och mönstring har missat en hel del skoltid på sistone och Angelo som för närvarande föredrar att komma till skolan vid lunchtid för att sedan slappt avverka hela dagen i cafeterian.

De båda var på plats då första lektionen skulle börja. Angelo ringde och väckte mig och fråga vart alla var. "Vi är lediga idag. De hade du vetat om du varit på lektionerna..." sa jag otroligt otrevligt och somnade om.


Idag har vi grabbar spelat CS hela dagen. Danne ville inte vara med. "jag ska ta hand om min kropp" sa han och gick för att gymma.

Skaffa dig ett liv tänkte vi varpå vi spelade i ett antal timmar.


Jocke tjatade nyss på mig om att jag skulle åka och köpa kebab till honom. Det var inget nytt. Han ber mig om det några gånger i veckan.

Jag vägrar. En spänd stämning bildas och vi blir ovänner. Jocke tar då som vanligt upp min skuld på 120 kr från när vi åkte på bortamatch i Gävle tidigare i år. Han kräver dessutom ränta.

Jag har börjat fundera på hur vida Jocke är en bra kompis eller inte...

//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0