Julhandel

Idag åkte jag in och julhandlade direkt efter skolan. Det hela började med att jag åkte fel och gick väldigt förvirrad fram och tillbaka. Tillslut kom jag på vart jag skulle åka och begav mig ner mot tunnelbanan igen. Pga att familjemedlemmar läser denna blogg kan jag inte avslja vart jag åkte, då detta skulle kunna bli en liten ledtråd till deras julklappar och även få mig att framstå som rätt korkad, eftersom jag bör hitta i dom trakterna.

När jag satte mig på tuben så kom en ganska lång man med en kolosal ryggsäck och frågade om han fick sätta sig mitt emot mig. När han klämde sig in mot sätet och sedan skulle slänga av sig ryggsäcken så fick jag denna rätt i ansiktet. Detta brydde sig inte mannen om och han hade den där ett bra tag. Tillslut satte han sig ner ch då kände ja de. Eftersom ja hade hans ryggsäck i ansiktet hela tiden så hade ja inte känt de tidigare, men när han avlägsnade den så kände jag den otroligt äckliga odören han utstötte. Det märkliga var att han såg väldigt ordentlig ut, inte som någon slags luffare. Han höll tillochmed en 500 i handen! Det är först när jag lägger märket till denna sedel som jag ser hans naglar. Dessa gula, RIKTIGT gula och knöggliga naglar var nog det vidrigaste jag sett och dom var brutalt ruttna.

När jag sedan lyckats komma ifrån odör-nagel-mannen och inhandlat julklappar så beger jag mig mot tunnelbanan, ännu en gång, med förhoppningar om att slippa fler ryggsäcksbärande, illaluktande, nagelruttnande personer. När jag står i en korsning och väntar på grön gubbe (duktig som jag är), så hör ja ett öronbedövande skri från en bil som tvärnitar. Vänder mig om och ser en tjej liggandes på marken, precis framför bilen. Hon reser sig upp och föraren springer ut och frågar om allt är okej. Tjejen verkar vara otroligt oberörd med tanke på att hon nyligen blivit påkörd. Hon borstade av jacka, klagade lite över ett skrapsår på knät och gick sedan kyligt vidare.
Väl vid pendeln träffade jag Henke. Han skulle inhandla liknande julklappar som mig.

Anledningen till att jag skriver detta kl. 19:35, trots att jag kom hem runt halv 5 tiden, beror på att blodflödet i mina fingrar är helt strypt. Mina fingrar har varit iskalla i cirkus 2½ timme. Nu börjar jag känna en aning värme spridas i dom. Ska ta och klaga lite hos herrn i huset, som istället för att sköta värmen här hemma är ute och roar sig!

//Thim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0