Joraasattee

Tidigare idag när jag pratade i telefon med Therese så kom det fram en man och frågade henne vart en gata låg. Therese var osäker. Efter en hel del tänkande kom hon fram till att gatan mannen sökte nog faktiskt var den dom var på!

Therese kände sig nöjd med dagens goda gärning och fortsatte prata med mig. Plötsligt avbröt hon mitt i en mening, vände sig om och skrek efter mannen som frågat efter gatan. "URSÄKTA. Förlåt, jag sa fel... Jag tror den gatan ligger på andra sidan vägen!"


I dehär läget kunde jag se mannens förvånade ansiktsuttryck framför mig. Han lär troligtvis ha varit lika snopen över hennes smarthet som jag var.

Som alla (eller tydligen nästan alla) vet så är det ju nämligen samma gata oavsett vilken sida av den man går på...

//Benner


Kommentarer
Postat av: tess

USCH! Du kan ju inte skriva om hur klatig jag var dära för dina läsare? Sånt går inte för sig! Ibland tänker man inte så långt som man borde..och det avr just det jag inte gjorde vid det ögonblicket! HÖHÖ
puss på dej gullunge:)

2007-12-03 @ 22:33:32
Postat av: Kate

Therese, jag kan ju säga att du inte är ensam. Visste nämligen inte heller.

2007-12-04 @ 16:54:27
Postat av: Benner

Men Kate. Therese visste, hon kom på sig jälv strax efter hon sagt de...

Jag menar, du vet väl att det är jämna husnummer på ena sidan gatan och ojämna på andra sidan, men det är fortfarande samma gata.

2007-12-04 @ 17:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0