Favoriten på jobbet

Marre var ikväll på firmafest med jobbet. De fick mig att tänka på att jag aldrig varit på en firmafest.

Jag frågade därför mamma när det var dags för oss att ha firmafest på Möja förskola.

Jag fick ett halvlångt skratt och ett "vi har inga pengar till det" som svar. Detta fick mig att börja fundera på ett arbetsbyte... Jag menar, hur kul är det att arbete om man aldrig har några firmafester?


Mamma berättade lite senare att schemat för jullovsarbetet hade kommit och att jag bara jobbar sena dagar som jag hade önskat. Jag kände då att jag nog var jävligt uppskattad på arbetet, om inte till och med favoriten, eftersom dom gör schemat efter mig. Mina planer på arbetsbyte är nu bortblåsta.

Jag känner mig istället säkrare än någonsin på att jag arbetar på rätt plats. Jag menar, nu när jag bevisligen är så poppis är det ju dags att börja löneförhandla! För inte vill Möja Förskola gå miste om sin favoritarbetstagare...

//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0