Onsdag 25/4

Dagen började med att jag vaknade 20 minuter innan klockan skulle ringa och var trött som en elefant.. Jag övervägde att hoppa över naturen men bestämde mig i sista stund för att gå på den.

Missade som vanligt bussen och fick ta nästa. På den väntade en spännande överraskning i form av min engelska lärare! Väldigt oväntat.
Hon grillade mig direkt om enelskaboken och frågade hur långt jag kommit, med tanke på att vi ska ha läst 2/3 tills imorn. Genom-ärlig som jag är berättade jag att jag endast läst ca 10 sidor och fick en besviken min tillbaka.
De roliga med den här engelskaboken är att jag började läsa den flera veckor efter alla andra... Trots att jag inte missat en enda engelskalektion hade informationen om att vi skulle läsa en bok slunkit förbi mig. Det visade sig att vi till och med hade gått iväg på lektionstid och lånat bok utan att jag märkt de! Jag är för skön ibland! :-D

Väl inne på Naturlektionen tog Danne upp ett spännande ämne. Han frågade våran lärare: "varför har grodor trekant?". Vår lärare hade inget svar på detta och frågade vad Danne fått de ifrån.
Danne slängde då upp sin mobiltelefon och plockade fram sitt bevismaterial i form av en inspelning från helgen där han hittat fyra grodor som hade gruppsex och filmat de hela.
(Danne var ganska onykter och har ingen avikande sexuell läggning. Han tänder med andra ord inte på djursex, utan filmade de hela i vetenskapligt syfte)
En vild debatt uppstod.

Idag har jag även varit och kollat i nya huset. Bortsett från att de saknas golv på undervåningen ser de väl ganska bra ut. Jag körde sjävlklart dit och hem, och jag kör faktiskt körkortsbra nu. *skryter*
Pappa sitter lugnt och pratar i telefon och låter mig köra utan att tänka speciellt mycke på de.
Ibland kommer han dock med korta små inlägg. Som när jag idag tröck på gasen och hade precis passerat 80 när han lugnt säger "tänk på att de är 50 här".
Dåligt skyltat tyckte jag.

Pappas kvinna tyckte jag skulle blinka lite med hel-lysena när jag stod vid ett rölyse. "Blir fortare grönt då". Hon var seriös.
Jag och pappa skratta så vi nästan grät åt hennes teori. Hon vart lite butter.

På vägen hem såg jag Viktoria som var ute och promenerade. Tutade lite.

//Benner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0