Filmkvällsdags!

Thim befinner sig för närvarande i funäsdalen, vilket leder till att jag på egen hand får "ro den här skutan" (bloggen) nu. I och för sig har jag väl i stort sett gjort de hela tiden, då de känns som Thim mest suttit och alebi-paddlat lite med handen.


Hur som helst. Idag var det äntligen dags för en av våra filmkvällar! (min, Denise och Robbans)

Denise hade fått sovförbud under dagen för att undvika att hon somnade bort sig som senast. Robban var taggad som aldrig förr och hade tillåmed skaffat sig en ny DVD.

Allt gick enligt planerna. Denise planerade vilka bussar vi skulle ta och allt var frid och fröjd.

Sen kom problemet. Denise upptäckte till sin förtvivlan att hennes buss redan hade gått för tio minuter sedan... liten missberäkning där! De kom som en chock för oss båda och hon fick planera om.

Nytt tidschema gjordes och som vanligt sa hon att min buss gick fem minuter tidigare än vad den verkligen går, eftersom hon vet att jag alltid är försenad :D


Vi anlände till Robban ca 30 minuter försent. Robban va lite småbitter över vårt dröjesmål och höll en lite småkylig ton. Jag och Denise svarade genom att ta hela platsen i hans säng-soffa och skratta elakt. Robban ändrade då snabbt om till att göra sin ledsna-hund-min, vilket ledde till att han fick sig en liten hörna av sängen.

Nu var filmkvällen igång och de som hör alla filmkvällar till hände. Martin och Nicklas ringde och bad om att få närvara. Vi körde en snabb röstning och kom fram till att dom fick. (Denise röstade blankt, Robban missförstod röstningen och rösta på moderaterna och jag själv va för inne i filmen för att rösta)


Tyvärr hände något ovanligt efter första filmen. Denise lämnade hastigt filmkvällen med repliken: "nej, nu vart de för mycke action för mig".

Filmkvällen fortsatte med endast manliga deltagare och övergick sedan till tv-kväll där lustgården lite oväntat stod på programet. Vi alla greps väldigt hårt av dramat med silikon-kvinnan.

Sen va de hemgång. Robban ljög INTE om busstiden som Denise gjorde, vilket ledde till att jag nästan missade bussen. lite småelakt..


Dagens låt-tips: Joe Cocker & Jennifer Warnes - Up Where We Belong
Motivering: Inte så jävla rockigt, men efter att ha pressat Nile City avsnitten under timmar de senaste dagarna där den återkommer varje gång de handlar om brandmännen, så är den faktiskt värd de!


//Benner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0